Wednesday, December 3, 2014

Týden 1: Ten, Který Smývá Náš Stud...

„Mami! No tak, mami! Vzbuď se. Něco jsem pro tebe udělala. Přáníčko! Vystřihla jsem ho ve tvaru srdíčka a chci, abys vstala a přečetla si ho.“
Moje ranní ptáče tahá moji peřinu a zároveň mi klepe na rameno. Unavená z předešlé pozdní noci si promnu oči a zeptám se, „Co se děje, holčičko?“
„Mami, udělala jsem ti přáníčko, přečti si ho!“ A podá mi ho do klína.
 Sedla jsem si a přitáhla si peřiny zpátky přes sebe. Podívala jsem se na přání, které na sobě mělo nakreslené srdíčka, usmívající se obličejíky a křížky.

„Mami, udělala jsem ti tohle přání, abys vždycky věděla, že jsi hezká, venku i vevnitř… A jsem moc ráda, že jsi moje maminka, i když někdy děláš chyby.“
Je tak skvělé a milé, jak si Bůh používá děti, aby k nám mluvili zrovna v tu nejpotřebnější chvíli… když po tom naše srdce nejvíc touží.
Jsem milována a akceptovaná mou úžasnou dcerou a taky Tím, který nás obě stvořil… „i když děláme chyby.“
Stejně jako Támar a Alžběta, na které se tento týden soustředíme, taky já na sobě nosím ten těžký hábit ostudy. Zčásti kvůli věcem, které se dějí bez mé kontroly (jako Alžběta) a zčásti kvůli mým vlastním činům (jako Támar). Jako žena, která žije v dnešním zkaženém světě, můžu se vcítit do rolí obou těchto žen… tíha ostudy je břemeno, které může jen Mesiáš Kristus, narozen ve skromné stodole před více než dvěma tisíci let, ode mě vzít.
Tento týden, zatímco si čteme o životech Támar a Alžběty, kéž můžeme soustředit naši pozornost na našeho Vykupitele a Spasitele; toho, který přišel k nám jako malé miminko, aby od nás vzal všechen stud našich životů.
Kéž jsme povzbuzené na začátku naší studie {Cesta Vánoc} tím, že si Bůh použil obyčejné ženy a muže, aby na svět přivedl Svého Syna, Ježíše Krista, aby se stal našim Spasitelem… přes všechny jejich chyby, špatné vlastnosti a hřích.
A do dnešního dne si používá obyčejné životy mužů a žen, aby změnil svět.
Zamyslete se: V jakém smyslu tě Bůh už zbavil ostudy, kterou jsi kdysi „nosila“ s sebou? Jakou radu nebo jaké povzbuzení bys dala někomu dneska, někomu kdo s takovou ostudou bojuje?
Milujte Boha Obrovsky!

No comments:

Post a Comment